Groei in Personalisatie Markt

De personalisatie in de cadeau-industrie is in een snel tempo toegenomen, omdat grote aantallen consumenten zich richten op het kopen van geschenken die exclusief zijn ontworpen om dierbaren zich speciaal te laten voelen en een sterkere persoonlijke band op te bouwen. Door de toenemende digitalisering en moderne productieprocessen en technologieën kunnen marktspelers afgewerkte producten plannen, produceren en leveren in minimale doorlooptijd.

Gepersonaliseerde geschenken verviervoudigd

De gepersonaliseerde geschenkcategorie is de afgelopen 5 jaar verviervoudigd, terwijl de rest van de geschenkcategorieën jaar na jaar groeit met een snelheid van 10-25% en nu een van de belangrijkste categorieën wordt. Gepersonaliseerde geschenken zijn tegenwoordig zuiniger en toegankelijker. Momenteel zijn spelers die op de markt voor gepersonaliseerde geschenken werken steeds meer gericht op de voorkeuren en het gedrag van consumenten om personalisatie te leveren binnen verschillende geschenkcategorieën, waaronder sieraden, kleding, fotolijsten, mokken en andere productcategorieën.

De gepersonaliseerde cadeau-industrie in Nederland is het afgelopen decennium enorm gegroeid als gevolg van stijgende inkomensniveaus en ambities.

Houten Producten Personaliseren

Bij Woodlaser ervaren we de laatste jaren met name in het najaar een toename in de vraag naar gepersonaliseerde artikelen. We krijgen veel vragen over het graveren van een logo, een naam of een persoonlijke boodschap. Veel artikelen die we graveren zijn in die periode bijvoorbeeld:

  • Houten borrelplanken
  • Houten wijnkisten
  • Houten kerstpakketten
  • Houten visitekaartjes
  • Houten onderzetters

Eigenlijk vallen alle houten voorwerpen te personaliseren. Je kan het zo gek niet bedenken en het is mogelijk. Heb je een idee? Maar betwijfel je of personalisatie mogelijk is? Schroom dan niet en neem gerust contact op met het team van Woodlaser B.V.